Pagina's

zaterdag 19 oktober 2013

Cosy Corner

Na een productieve dag, zit ik nu weer lekker warmpjes binnen. Vandaag was echt zo'n dag om lekker buiten te rommelen. Zo heb ik vandaag met mijn vader de tuinstoelen schoongemaakt, en vast op de zolder gezet. Altijd best wel weer een karwei, aangezien het geen kleine stoelen zijn, en ze 2 trappen op moeten. Gelukkig heb ik hulp gehad van 3 sterke kerels ;-) ! En als je dan toch bezig bent is er altijd weer zat te doen, ondanks dat ik helemaal geen grote tuin heb.
Ook met de keuken zijn we weer een klein stapje verder. Vorige week zaterdag hebben we de tegeltjes eraf gehaald zodat het glad gestuct kan worden. Elke keer weer een stapje dichter bij de nieuwe keuken!




Wat me trouwens afgelopen week opviel, is dat je eigenlijk best een hoop attributen nodig hebt voor een kat. Ik vind het geweldig om een kat te hebben, daar niet van, maar ik was afgelopen week bezig op onze logeerkamer (die toch meer de trekken heeft van een kattenkamer). Meneer Beer heeft deze kamer toegeëigend en ligt meestal heerlijk te slapen op het logeerbed. (bed staat tegen de verwarming aan, wat wil je nog meer!) Dit bed is tegelijk een opslagplek voor al mijn kussens die even niet in gebruik zijn dus hij ligt er als een prinsje bij.

Maar dan heb je ook nog een krabpaal, want die moet je volgens de kenners in huis hebben. Ik heb alleen nog nooit gemerkt dat hij er maar 1 pootje naar uitgestoken heeft, maar dat terzijde, we hebben er 1 staan. Dan ook nog een kattenbak. Wij hebben voor het model 'cosy corner' gekozen. Dit 'gezellige hoekje' is wat makkelijker uit het zicht te plaatsen, maar blijft nog steeds best wel groot. Aangezien Beer overdag alleen thuis zit, wil ik deze wel laten staan voor hoge nood.
Ook zijn we er op voorbereid dat als hij gezellig bij ons in de woonkamer komt liggen, er even snel een plaid over de stoel komt. En dan maar niet te spreken over speeltjes waar hij met een schuin oog nog niet naar gekeken heeft. Die heb ik inmiddels wel opgeruimd. Het enige wat hij dan interessant vond was zijn snackbal, want dat heeft met eten te maken.
Gelukkig kan ik al deze spullen 'verstoppen' op de logeerkamer, want mooi is anders.

Maar ondanks deze mindere kanten, zou ik hem voor geen goud willen missen! Gelukkig is de waardering geheel wederzijds, dit maakt hij kenbaar door ons af en toe een klein harig cadeautje te geven wat we terug kunnen vinden bij de achterdeur ;-)





 Heel fijn weekend!

Liefs,

Arianne




14 opmerkingen:

Algodão Tão Doce zei

Acabei de conhecer o seu blog,achei maravilhoso.Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
Siga-me e pegue o meu selinho!!!

Obrigada.

Ús hûs ús thús zei

Herkenbaar! Ook wij hebben een kat (en een hond!. Super gezellig. Maar ook overal mandjes en kleedjes. Helaas gebruikt onze kat de eetkamerstoelen als krabpaal!
Fijn weekend. Groetjes van Aleta

SOBERenSTIJL zei

Het was hier ook een productief dagje, onze hond moest er ook aan geloven, deze ligt weer heerlijk geplukt en gekamd voor de openhaard:-)dat scheelt weer met de haren in huis...
Fijn weekend, Dorine

Home and Lifestyle zei

Je hebt deze tuinklus dus lekker gedaan. Zelf hebben wij geen hond of een kat. Een krabpaal vind ik persoonlijk totaal niet fraai, daarom begrijp ik ook goed dat je de paal op de logeerkamer hebt gezet...lekker uit het zicht. Eigenlijk is het met de meeste dierenspullen wel zo, al heb je wel hele stoere manden. Gelukkig krijg je er ook veel voor terug.

Lieve groet,Ingrid

Anneke zei

Ja ik weet er alles van wij hebben een aanloopkat. Waar ook van alles en nog wat in de kamer ligt. Op dit moment ligt hij heerlijk in zijn mandje te slapen. Wij zijn ook wat gek met hem hoor. Maar net als bij Aleta gebruikt hij onze tafel ook als krabpaal.
Nog een fijne zonda g, liefs Anneke

Anneke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
lia zei

Ik weet natuurlijk heel goed wat je bedoelt.
Heb net zolang gezocht naar een zwarte kattenbak tot ik hem vond. Staat onder een tafel en valt daardoor helemaal niet op.
En een krabpaal staat hier ook in de kamer/keuken, en is gewoon te zien dus. Maar ik moet hem regelmatig vernieuwen, want ze krabben hem hier gewoon helemaal kapot. En dan toch liever een paal dan dat mijn meubels kapot gaan.
En speeltjes
Gingen hier ook overal, en propjes van aluminiumpapier.
Verder mogen ze van mij overal liggen en zitten. En ik krijg zoveel liefde van ze terug.
En het belangrijkste vind ik, dat je huis is om te leven met degene waar je van houd, en daar horen de dieren ook bij.

Fijne Zondag
Liefs lia

P.s. Hij heeft op die logeerkamer wel een superplek.

A place for my home zei

Herkenbaar stukje. Hier ligt het huis ook vol met spullen van Milo en staat er zelfs een bench. Vreselijk ding die eigenlijk in de weg staat, maar voor hem is het zijn 'veilige' plekje. We proberen hem nu een nieuw plekje aan te leren zodat de bench weg kan, maar als ie dat niet wilt blijft de bench natuurlijk staan. Maar je kat heeft het heerlijk vertoeven zo met een eigen kamer haha. Ik geef d'r groot gelijk :)

Groetjes, Cynthia

Corine(THUIS) zei

Onze honden hebben hun plek (met een knuffel) in de gang en de rest van hun speeltjes ligt in de tuin.. het is hier vooral Guus (een herder) zelf die de meeste plek inneemt ;-)

Alie zei

Nou, wij hadden voor onze poes helemaal niets extra's, alleen wat voerbakken (oeps). Een krabpaal was misschien wel handig geweest, want al onze meubels zijn beschadigd. Voor onze hond hebben we wel een dekentje op de bank liggen (haren, haren en nog eens haren).

Huize Vizzini zei

Bedankt voor jullie reactie op mijn blog, volg jullie ook via Martine. Super dat ze dat doet voor anderen. Jullie huis ziet er ook prachtig uit. Liefs Patricia.

Krek wak wou zei

Hoi Arianne,
Via via kom ik op je leuke blog!
Je hebt er een volger bij!
Groetjes van Nicole
Krek Wak Wou

Blomkje en Wenje zei

Hoi Arianne! Wat een gezellige blog heb je. Ik ga je volgen!

Groetjes, Pietrik

Krabpaal online zei

Echt een leuk blog heb je. Ik zal het in het oog houden, leuk!

Ik zoek een plek waar ik een krabpaal online kan kopen.

Hebben jullie nog voorstellen?