Pagina's

zaterdag 14 februari 2015

Time flies.....




Wat is het alweer een tijd geleden dat het laatste bericht van ons geplaatst is. Dat was vlak na de geboorte van Luuk. Het is een heerlijk mannetje die het heel goed doet. Hij groeit flink en is echt 'Hollands welvaren'. De weken vliegen voorbij, en zo is het gekomen dat het bloggen er een beetje bij in is geschoten. Ik ben volop aan het genieten van dit kleine mannetje. Tenminste, dit probeer ik vooral te doen, want soms is het ook best pittig. Want een babyleventje gaat ook niet over roosjes, en daar komen heel wat kwaaltjes bij kijken. Berg, eczeem, darmkrampjes, brandend maagzuur,noem maar op. En dan wordt je soms best een beetje onzeker als kersverse moeder. Heeft hij niet wat? Moet ik hiermee naar de dokter? En dankzij al die kwaaltjes veranderd hij soms van een heel tevreden baby, naar een huilbaby en slaapt hij heel de dag niet. (gelukkig doet hij het 's nachts heel goed, dus ik mag echt niet klagen!) Echt een handenbindertje! Maar ik denk dat dit heel herkenbaar is :-) Maar als je dan een huildag achter de rug hebt, en je krijgt s'avonds als je op bed ligt, helemaal opgerookt, een grote smile maakt dat de dag ook weer helemaal goed.






Langzaam begint het voorjaar weer tevoorschijn te komen. Wat een heerlijke tijd is dat. Als het zonnetje schijnt, net als gisteren, trek ik er lekker op uit met de wagen en wat is dat genieten.
Ook in huis maakt het voorjaar zijn intrede. De welbekende 'takkenzooi' is in huis gehaald. Kersenbloesemtakken, magnoliatakken, ze zijn bij mij van harte welkom. De magnoliatakken laat ik meestal indrogen zodat je er erg lang plezier van hebt.






Ik hoop dat er nu wat minder lang tussen gaat zitten voordat we weer wat van ons laten horen. En ik wil jullie ook allemaal een hele mooie Valentijnsdag wensen! Wij zelf doen er zelf nooit wat aan. Maar soms zijn de kleine dingetjes ook gewoon net zo leuk. Lekker met zijn 3-tjes thuis zijn, ook daar kan ik heerlijk van genieten :-)

Liefs,

Arianne



14 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Al is het voor mij heel lang geleden dat mijn dochters zo klein waren, die onzekerheden komen mij bekend voor. Vooral bij de eerste, bij de tweede voelde ik mij inmiddels een stuk zekerder.

Zo'n klein ventje doet het in ieder geval niet om je te plagen, bijna altijd is er wel een oorzaak voor zijn gedrag. Er gebeurt ook zoveel in zo'n lijfje! Je moet het je sowieso niet persoonlijk aantrekken, je doet alles voor hem maar je kunt nu eenmaal niet al zijn ongemakken voor hem wegnemen. Gelukkig geniet je ook erg van je zoontje.

Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Anneke zei

Ja ik was ook onzeker toen Deb nog klein was. Je wilt het ook allemaal zo goed mogelijk doen. Maar wat heeft hij toch een mooi gaaf koppie. Echt om trots op te zijn hoor.
En wat een mooie sfeerfoto's heb je weer geplaatst. Zelf heb ik nog een grote magnoliatak gekocht maar ik heb ze ook nog van vorig jaar en die zijn net zo mooi.
Ik wens jullie een fijn weekend met veel genietmomentjes.
Liefs Anneke

Unknown zei

Wat is het herkenbaar wat je daar zegt, als jonge moeder destijds heb ik het ook allemaal meegemaakt .
Gaandeweg leer je het wel hoor.
Maar die grote tandeloze glimlach maakt alles weer goed.
Groetjes
Christel , Garcyasplace

Onder de rieten kap zei

Ach wat een heerlijk mannetje, begrijpelijk dat je je soms rot voelt als hij niet lekker is, ik heb zelf geen kinderen maar kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Veel liefs, Yvonne

lia zei

Oh Arianne. Wat een lekker ventje....
En ja, het gaat niet altijd even fijn. Gisteren moest ik extra oppassen en hoorde ik dat Daan ook weer slecht sliep door zijn oren en het krijgen van tanden.
Gelukkig heeft hij overdag bij oma zich voorbeeldig gedragen hihi...
En idd als je dan een smile krijgt vergeet je toch alles.

Fijn weekend
Liefs lia

het moonhuis zei

Wat een heerlijk mannetje. Natuurlijk herken ik de onzekerheid, dat is logisch bij een eerste kindje.
Ik heb heel wat afgetobt met de eerste, volgens mij had ie gewoon een hekel aan slapen hihi, als je dan een zo'n glimlach ziet smelt je toch!

Liefs Monica

Housebythewaterhole zei

Héél herkenbaar wat je nu beleeft... maar ah
wat een lief babytje...geniet ervan want de tijd
vliegt ....
héél fijne zondag
Liefs Kathy

van alles wat in huis en tuin. zei

Ja....je hebt helemaal gelijk: heel herkenbaar! Maar wat een lekker kereltje!
En natuurlijk heb je wel eens slapeloze nachten maar je geniet ook veel van hem, dat is het belangrijkste!

groet Trijnie

Marjonel M zei

De jongste van mij is al weer 19, dus al weer een tijd geleden maar kan ook nog goed herinneren dat ik ook onzeker was.

Als je dan een heerlijke lach krijgt van zo'n prachtig ventje maakt dan weer veel goed.

Marjonel M zei

De jongste van mij is al weer 19, dus al weer een tijd geleden maar kan ook nog goed herinneren dat ik ook onzeker was.

Als je dan een heerlijke lach krijgt van zo'n prachtig ventje maakt dan weer veel goed.

Marjan zei

Heel herkenbaar hoor. Zeker bij een eerste ben je heel onzeker. Maar dat komt echt wel goed hoor. Gewoon je eigen gevoel blijven volgen. Dat is het beste wat je kan doen.
Het is een lekker mannetje waar je trots op mag zijn. Geniet lekker van hem.

Mooie takken in huis geven altijd een lekker sfeertje.

fijne week,
liefs, Marjan

SOBERenSTIJL zei

Wat een knap ventje, heel herkenbaar hoor hoe je het beleeft, maar volg je gevoel!
Mooi de takken ook!
Liefs, Dorine

Bij Guusje Thuis zei

Deze post heb ik dus gemist! Leuk jullie gisteren gezien te hebben bij Esatto, van bijkletsen is met heel veel bloggers niets gekomen, herkenbaar "probleem" toch?! :)

Desiree zei

zeker herenbaar joh.. knappe vent!